lördag 21 november 2009

Uppe med tuppen, planer och funderingar.

Lördag morgon. Jag är uppe med tuppen (som vanligt). Har stökat undan efter gårdagens improvisationsmiddag, som pappa och jag lagade ihop. Trevligt att ha pappa i köket och krydda rödbetsbiffar med senap och gratinera broccoli på hans vis! Jag lagar annars alltid mat efter recept, det är Karlsloken i huset som är duktig på improvisationsmatlagning!

Nästa vecka ska jag åka till Tyskland och besöka en liten ort i Schwarzwaldskogarna. Planen är att jag ska flytta dit ett par månader från och med april nästa år. Jag undrar exakt hur liten denna ort kan vara. Det gick åtminstone inte att boka hotel där via Svenska resebyråns bokningssystem, utan jag kommer att bo en mil bort i grannorten, som är lite större men fortfarande bara en liiiten prick på kartan. Kommunikationen verkar i alla fall funka, för det går tåg mellan orterna!

Jag har blivit lovad en tur till en Weinachtsmarkt (julmarknad) när jag är där. I retur ska jag bjuda ut en (manlig, ung) tysk, som kommer hit till Sverige på något skoj i Stockholm. Vi ska ut den 2:a december, mitt i veckan alltså på kvällstid.

Vad ska jag hitta på??

Idag ska vi besöka "Mat för livet" mässan. Det är lite av en höjdpunkt varje år, att få kolla in vilka nyheter det finns på specialkostfronten. Det är en barnvänlig mässa, där det finns aktiviteter för barnen och där provsmakning är tillåten för alla, även ungar med allergier och intolleranser som annars ofta bara får titta på provfaten i livsmedelsbutikerna. Men mässan är för ALLA! Jag lyckades prata dit en kollega, som bara är allmänt matintresserad och gärna använder tex. sojaprodukter utan att vara nödd till det. Mässan rekomenderas!

1 kommentar:

  1. Vad KUL att Tysklandsvistelsen är på G. Kommer bli kanon, en upplevelse. Mat för livet-mässan verkar bra och intressant. En sån behövs, det förstår jag. Ha en skön söndag, kram.

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.