fredag 9 oktober 2009

Åsiktsfrihet

Just nu är det extra lätt att ha åsikter om saker och ting. Det, eller så har jag bara följt med nyheterna extra bra. Anka och fredspriset, Obama och Palme, preskriptionstid och jämställdhet. Va? Visst är det bra? Vi har vuxna och viktiga samtalsämnen hemma runt middagsbordet tillsammans med tonåringarna. Ingen imiterar sin lärare eller chef, alla talar välartikulerat och utan slangord som typ, asså och bah och ingen viker sig av skratt och trillar ner under bordet.

Nu tar jag helg. Det blir i vanlig ordning taxi- och stalltjänst. Däremellan klämmer vi in en 40-årsfest. Joråsåatt, det blir nog en bra helg det här.

5 kommentarer:

  1. Kör försiktigt! Vilken utveckling! Imponerande! Önskar att jag fick vara med.Lite huller och buller från En långsamt stelnande Molo Kram och Kärlek till er Alla! ( härmar Virrpäran)

    SvaraRadera
  2. Härmar Virrhuvudet. Passar bra va?

    SvaraRadera
  3. ALLT är tillåtet! En uppmjukande KRAAAAM!

    SvaraRadera
  4. Åsiktsfrihet är bra. Själv är jag ju en riktig kappvändare. ;) Tack o kram o vad bra du var på tipspromenaden! :))

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt! Så lika men så olika också! Jag tänkte inte på det på det sättet. Du ser, man har mycket att lära av varandra. Otroligt rolig fest. Kul att träffa er igen!

    PS! Jag kunde inte ta bort bara mailadressen utan fick radera hela meddelandet. DS!

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.