måndag 2 februari 2009

Profilen

Jag minns inte hur det började, men rätt vad det var så bara fanns hon i våra medvetanden, Profilen! En alldeles vanlig mamma i vårat lilla samhälle som blev utnämnd till "årets profil" av lokaltidningen, ett år då jag knappt visste vad en profl var.

Hon hade allt som en profil ska ha, en egen stil och en märklig utstrålning som alltid gjorde henne synlig. Jag tror att det kallas karisma och varje gång jag träffar henne undrar jag vad det egentligen är! Hon har inte blivit känd och berömd i media. Hur är det med dom som blir det, hade dom karisman innan eller kom den med kändisskapet?

Självklart grubblar jag över detta med anledning av de bloggpriser som delas ut i en ny krets av kändisar. I bloggosfären kan (ska?) man också utmärka sig, det är en annan slags dragningskraft som gäller. Ord och Bild!

Ibland har jag blivit nyfiken på en "snackis-blogg" och nyfiket slagit upp den på webben och undrat vad som är så speciellt med den. Ibland har jag fängslats av en anonym persons liv och tankar. Mitt bloggande är min hobby och jag fortsätter att göra fotspår i cyberrymden. Kanske kommer dom att synas för mina barnbarnsbarn. En finare utmärkelse än så kan ingen få! Grattis till jordens alla bloggare!

1 kommentar:

  1. Är ni hemma nu? Hoppas allt gått bra! :)

    Jag är lite allergisk mot kändisskap, och att många på nåt sätt strävar efter att komma i tidningen/få pris/bli känd/"va nån".

    Det jag tyckte var så skönt med nätet och att kunna skriva här, var att det liksom fanns en fristad. På nätet behöver man inte fjäska för nåt förlag för att bli utgiven och få synas. Här spelar det ingen roll om man är bra på att stava eller ej - man får uttrycka sig ändå - och har chansen att nå ut.

    Därför gillar jag inte dom här bloggpriserna som ska delas ut till olika kategorier. "Årets X-blogg" ... etc. Varför måste man vara bäst, varför måste ngn stå högst upp på pallen och ett gäng nedanför, varför måste man TÄVLA hela tiden?

    Dessutom verkar dom som vill ha dom här priserna ganska stressade över att ragga röster. Istället för roliga, intressanta, småputtriga inlägg blir det mest tjat om "glöm inte att rösta på mig!!"

    Woops, där gick jag igång.

    KRAM!!! Josse

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.