söndag 20 april 2008

Kalas

I lördags var vi på 1 årskalas! Ettåringen åt paj och tårta med hela kroppen, precis som man ska! Utan ett pip lyckades han även fixa en rejäl blåtira på kinden. Till slut somnade han mitt under paketöppningen ... det gör man bara en födelsedag!

När vi kom hem hade vi förberett en 3-rätters middag och eftersom jag fixade förrätt och efterrätt, finns just dom recepten att hitta i senaste numret av Buffé. Snittarna med chévre blandat med kesella, rostade och saltade solrosfrön och tunt skivade päron på toppen, var jättegott, men nästa gång ringlar jag även lite honung över. Joacim fixade potatisgratäng och helgrillad fläskfilé och sallad, som var supermums! Desserten blev en maffig citronpaj, med färskahallon och snabbfixad maräng. Just desserten justerade jag lite från orginalreceptet, hos oss ska det ju vara glutenfritt!

Idag har jag suttit ute i solen på altanen och sytt en skjorta, en tunika och en ytterpåse till Grys stomipåse. Den senaste är jag riktigt nöjd med och framöver kommer hon säkert ha en hel "garderob" med snygga ytterpåsar!
Jag och Joacims pappa har även grävt upp ett gammalt och dött plommonträd, med rötter och allt. Grannen hade hyrt in en (svart)arbetare som HÖGLJUTT fräste stubbar hela dagen! Tiden är förbi när söndagen och grannsämjan helgades!

1 kommentar:

  1. Men guuud vad gooott, med potatisgratäng och snittar och citronpaj och jag vet inte allt. Ååå. Att fräsa stubbar en söndag borde vara förbjudet!

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.