fredag 21 mars 2008

POST

Igår kom två avier med leveranser som skulle hämtas på ICA. Det ena från Adlibris och det andra från Karolinska institutet. Gry blev genast jättenyfiken på vad dom skickat från sjukhuset där hon under hösten varje vecka gjorde afaresbehandlingar (filtrerade blodet).

När jag hämtat paketen kastade hon sig över det tjocka kuvertet från KI och sa "Om det är något fint vill jag ha det!" sedan hör jag ett med avsmak utropat "Ouäh!!" . Paketet var fullt med provrör och en DVD om hur man tar DNA prov. Det var från Tvillingregistret, som vi är med i för att Moa och Gry är tvillingar. Tvillingregistret samlar material till forskning och ibland dimper det ner en lunta med enkäter som vi får fylla i. Den här gången vill dom ha prover.

Då var det andra paketet betydligt roligare. Joacim, som hade namnsdag igår, fick del två av Digital fotografering av Scott Kelby och jag hade beställt Richard Bransons biografi "How I lost my Virginity" till mig. Gry packade in böckerna fint i paket och gömde i sovrummet. I sängen. Under täcket. Hon passade även på att byta plats på min och Joacim's pyamas, så att vi med säkerhet skulle förlora pyamastävlingen på kvällen!

Idag ska vi städa, jag ska röja i hobbyrummet. Det är nästan som att leta påskägg, där finns det överraskningar som väntar...

2 kommentarer:

  1. Nej, det är en in TRE ut som gäller här! :-)

    GLAD PÅSK till er med!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni hade kul igår! Kram från Linping! :)

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.