söndag 1 maj 2011

Fokus på ny rutin.

I sanningens namn har bloggen hamnat i träda. På riktigt. Jag tänker inte ens längre på den. Samtidigt som sociala medier känns allt mer viktiga och kryper närmare i min vardag. Det är klart att jag vill vara med!

Jag vet vad som krävs: en rutin och just nu är jag inne i en "prova nya rutiner" fas. Men jag har valt att förändra en annan viktig del av mitt liv. Det har med matlagningen att göra. Jag har ju för i jösse namn inte tagit ansvaret för maten i hela mitt liv! Jag är begränsad av mitt matlagningshandikapp och kan inte slänga ihop en middag på gehör. Nu ska ingen tro att jag och min familj levt på fil och smörgås hela livet. Nejdå, Karlsloken har försett familjen med underbart god och närande mat (utom blodpudding då, som han föråt sig på när vi lärde känna varandra) under alla år.

En rutin i taget. Därför får bloggrutinen vänta medan jag fokuserar på marinader, sallader och hur man får en middag ut tre grytor att bli klar samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.