torsdag 24 februari 2011

Poängjakt, ingen sport.

Vecka 8 är vår sportlovsvecka. Jag älskar vintersport, men verkar inte komma till skott med varken skidor eller skridskor i år. Knappt förra året heller för den delen. Kan det bero på att det blivit så mycket vinter att jag inte passar på? Jag vill inte gärna skylla på att ingen annan i familjen är lika biten som jag. Hur som helst så har jag även haft otur med att matcha bra väder med ledig tid och samtidigt vara frisk!

Så här sitter jag nu på sportlovet och snorar istället för att flänga runt nere på isen. (Det är nämligen både kallt, soligt och skottat på sjön!)

In och ut ur huset dräller hantverkare som ska göra badrummet fint efter vattenläckan. Idag fastnade snickaren vid den jättestora affisch som vi har på insidan av badrumsdörren. Poängjakten.

"Funkar den?", undrade han. "Jag har två sextonåringar hemma som inte gör något av allt som står på listan". Tömma diskmaskinen, dammsuga, bära ut sopor, kasta skräp på återvinningen, är bara några exempel på sådant som står där. Vi leker inte poängjakt längre, men för den som är intresserad kan jag berätta att den som hade flest stolpar i slutet av månaden fick bestämma vilken gemensam aktivitet som familjen skulle göra. Funkar faktiskt bra som morot. Snickaren skulle i alla fall hem och prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.