torsdag 30 december 2010

Gott slut!

Imorgon är sista dagen på 2010. Mammas födelsedag och allas nyårsfest.
Mitt 2010 blev ett bra år. Många intressanta överraskningar, inte alltid roliga men alla var lärorika.

Några highlights att minnas från 2010 var vår semester trip till Öland, som vi gjorde på impuls precis dagarna innan äldsta dottern skulle iväg på sitt utbytesår till Australien. Det blev ett par underbara dagar med familjen med något som passade alla. Vi tog dagarna som de kom och fick ändå med det mesta i form av natur och kultur i alldeles lagom tempo.

Avskedet. Det var en glad och förväntansfull stund på Arlanda när dotterungen skulle lämna oss. Jag är riktigt nöjd med mig själv att jag inte spred min oro till henne i det ögonblicket. Vi såg en glad och nöjd dotter passera incheckningen till utrikesterminalen, sedan satt resten av familjen i ett café med utsikt över flygplatsen och tittade på medan Thai Air förberedde planet för långtur med vår lilla unge i.

Mottagandet av en ny familjemedlem och mötet med hennes kultur var alldeles speciellt. Vi hade blivit förvarnade vid flertalet tillfällen av andra familjer med erfarenhet av utbytesstudenter för hur jobbigt det kunde bli att ha någon inneboende i huset. Vi som har hyst in gäster tidigare utan några som helt problem undrande förstås exakt vad som skulle bli jobbigt. Nu vet vi. Man blir så förskräckligt fäst vid denna nya familjemedlem att man snabbt inser hur jobbigt det kommer bli när hon ska lämna oss.

Andra minnesvärda händelser är väl badrumsrenoveringen och avloppsvattnet som rann genom trossbotten. Känslan av lycka när samspelet med ridskolehästen fungerade perfekt och jag faktiskt hade kontroll. När tåget stod stilla i Katrineholm i två timmar. Den utsökta lasagnen som Karlsloken svängde ihop en helt vanlig tisdag. Och många andra stunder ...

Om 2011 blir lika bra som 2010 är jag nöjd. Nya överraskningar, nya lärdomar och nya minnen.

1 kommentar:

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.