tisdag 9 februari 2010

Nä fy...

... vad jag har varit dålig på att uppdatera, skriva inlägg, tycka och skriva något om något i min blogg den senaste tiden, när det nu händer så mycket runt omkring mig!

Jodå, magsjukan spreds som väntat i familjen och min planerade resa till Tyskland fick bytas ut mot tre dagar och tre nätter på sjukhus med Gry. Som jag tidigare har skrivit är magsjuka och stomi ingen lyckad kombination (det har hänt tidigare) och det slutar med ofta med sjukhus (precis som förra året).

Mitt i all denna kaos med sjuklig Karlslok och hängiga tonåringar och sjukhusvistelse, har frysen havererat. Det var ju ingen större katastrof, det var ju inget vattenläckage eller så. Det kunde helt enkelt ha varit värre, men vi insåg att vi är ganska beroende av vår frys.

På lördag hade vi tänkt slå på stort och bjuda på teatersupé. Vi blir 16 personer men har fått dra ner på ambitionerna. Lite oväntat och hastigt på, kom en inbjudan från organisationen som Tove ska åka på highschool utbytesår med, att delta i en obligatorisk träff i Västerås, just denna lördag! Så ringer Gry's ridfröken och undrar om hon inte skulle kunna rida på lördagen istället för på söndagen. -Javisst, det går nog bra ...

Det blir enklast tänkbara mat; soppa tillagad av min pappa. Till efterrätt har jag bakat hjärtformade semlor (det är ju alla hjärtans dag nästa helg!) och om dom inte halvtinat för länge kan dom nog fortfarande funka. Kollektivt ska vi sedan åka till Uppsala stadsteater och se Peter Pan tillsammans. Jag känner på mig att inte så mycket kan gå fel just nu.

1 kommentar:

  1. ja herregud, ibland kommer allt elände på en gång. jag är inte heller helt nöjd med början av året. januari och februari ÄR verkligen ox-månader. ser fram emot och längtar till en frisk, varm, harmonisk vår ...

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.