fredag 4 september 2009

Kan hända har jag varit lite seg ...

... med att skriva nya inlägg, men det har inte Karlsloken varit.
Hemma hos oss är det ganska rörigt just nu. Huset omgärdas av en hinderbana, även kallad byggställning, och taket myllrar av hantverkare, som byter ut detsamma samt lägger isolering på vinden. Bank, donk, klamp, låter det uppifrån!
Det är märkligt med underhåll. Huset är en så stor investering att man inte vågar strunta i underhållet. Täta läckor, hålla ytskikt i trim, sota skorstenen, byta stammar. Likadant med bilen. Man följer slaviskt servicebokens rekommendationer och byter olja var 2000:e mil.
Så undrar man varför man är så himla stel i nacken och varför skorna plötsligt skaver! Dåligt underhåll! Åtminstone jag borde ha en servicebok, "Fotvård var 10:e mil" och "Massage var 14:e dag".

3 kommentarer:

  1. Jamen, det är ju precis så! Varför är man inte lika rädd om sin kropp som om sitt, t ex, hus? regelbunden massage förebygger mkt elände! Okej, jag är partisk, men det är faktiskt sant. :)

    SvaraRadera
  2. Jösses. Här sitter jag med en nacke som knakade till igår så att jag fick nackspärr och fötter som jag inte ens själv vill titta på i dagsljus.

    SvaraRadera
  3. Just de´! Viktigt att ta hand om sig själv, Bra insikt sent omsider.Dags för en gammal gumma att beställa tid och komma igång med massagen. Kram Molo

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.