tisdag 4 augusti 2009

Efter semester kommer vardag

Då var jag tillbaka efter en tre veckor lång, skön vila.
Semestern som inleddes med hästritt som jag fick ofattbara sår i baken av, det vätskade precis som ett skavsår på hälen rakt genom brallorna, så jag fick sitta på handdukar.

Jag är biten! En ridkurs står på önskelistan och nån gång ska jag galoppera igen!
Sedan fjällvandrade jag med min storebror i Jämtandsfjällen.

Avkoppling och rekreation!

Fokus när jag balanserade barfota på kullriga stenar över breda vattendrag, för att inte trilla i det kalla vattnet med hela packningen hängandes på ryggen.

Svalkande nakenbad i fjällforsen efter en lång dag uppför och nerför i gassande fjällsol.

Frystorkade läckerheter tillfredsställde gomen, när vi slevade direkt ur påsen med varsin sponk.

Och så skavsår på hälen förstås!

Efter det åkte vi till stugan, som mamma och pappa håller trimmad i toppskick! En vecka med semesterhygien, handdisk och nostalgitripper är alltid välkommet och avkopplande!

Semesterhygien

Nostalgi

Utflykt

Några dagar var jag hemma och hade bakfeber. Jag bakade källarfrallor, kross-bröd och gjorde ett seriöst surdegsförsök, som slutade med en chokladpuddingliknande limpa. Den gick till gamarna direkt.

Två av barnen skulle på Mangakonvent i Örebro, så de sista semesterdagarna cirkulerade jag, Joacim och Gry på behörigt avstånd i Värmland och Västergötland. Världens största Picassostaty står i Kristinehamn och ser mest malplacerad ut efersom naturen runtom är så fin. På Kinnekulle kan man köra vilse med nästan ingen soppa kvar i bilen, vi fick i 79 liter av tankens totala 80 på macken i Lidköping! I Lidköping kan man titta på gamla Rörstrandstallrikar och bli glad. Läckö slott har välrepeterade guider, Gustaf Dalén museet har personlig guidning och Karlsborg fästning har häftigaste guidningen!

Picassostaty, han fru inspirerade.

Bildbevis!

I Karlsborg firade vi även 17 årig bröllopsdag. Vi grillade spett och drack vin på en brygga nedanför fästningen. Flamsade och tramsade till solen gick ner och änderna var mätta.


Brygga och mätta änder.

En lyckad kväll, en lyckad semester, 17 lyckliga år.

2 kommentarer:

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.