söndag 3 maj 2009

Carpe Diem

Söndagmorgon. Jag dricker te och äter en macka med fikonmarmelad och ost på (alltid marmelad!) medan tankarna fladdrar fritt. Jag har tusen och en saker som jag har lust att göra, promenera eller springa i skogen, sy, måla, anlägga trädgårdsland, shoppa, träffa nära och kära. Jag har tusen och en saker som jag borde göra, ta hand om tvätten, städa, tvätta fönster och sortera papper, vilket påminner mig om att jag har något som jag måste göra också, deklarera!
Hjärnan försöker prioritera, jag lägger upp en plan för dagen i huvudet:
  1. Sy (dom andra sover ju, så det är lugnt)
  2. Äta 2:nd breakfast (gör jag alltid på helgerna)
  3. Baka kaka (ska få besök av kollega idag)
  4. Sy lite mer
  5. Byta duk på bordet (numer är jag ganska avslappnad när det gäller städning inför besök, men duken måste bytas)
  6. Besök
  7. Deklarera
  8. Springa, sy eller vad jag nu har tid och lust över för!

Om jag inte gjorde en liten inre plan för dagens aktiviteter, skulle jag säkert bli sittande här vid datorn resten av dagen och dagen skulle fladdra bort. För mig är en liten plan mitt sätt att fånga dagen, så att den blir min!

1 kommentar:

  1. Jag sitter också och försöker göra upp en plan över dagen. Din låter bra tycker jag. Om inte modet sviker mig tänker jag idag ta en prom i skogen med marko, gå till f&s vid 16 + städa här hemma. Vilade och glassade gjorde jag hela dagen igår. Lycka till, kram!

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.