torsdag 26 februari 2009

Fotoutmaning

Lumumma har utmanat mig med en fotogrej. Jag ska lägga ut 6:e bilden i 6:e bildmappen på min dator. Min dator innehåller inga bilder, men jag har en drös i mobilen, så här kommer 6:e bilden i min mobil:
Den förerställer min arbetsplats i höstas! Det var ju ganska passande att jag fick visa just den här bilden, eftersom jag på måndag ska organisera mitt skrivbord, för att bli mer effektiv. Alltså, detta är en unik bild!
Eftersom jag har så många bilder i mobilen, skickar jag väl över några till, bara för det var så kul!


En bild från ett spännande experiment, som jag grejjat med idag! Vi ser in i ett utrymme där det är vacuum och mina prover ligger monterade, fastskruvade för att inte "sugas" bort. Ibland är utrustningen och mina experiment så häftiga och vackra att jag bara måste fota! Just den här analysmetoden utvecklades så sent som på 80-talet! Jag tycker att det är häftigt att mänskligheten har kommit så fantastiskt långt, trots att vi har så oändligt mycket kvara att upptäcka! Mycket forskning är fortfarande i sin vagga. Vi har ett universum av mysterier!

Jaha, såhär avslutar jag dagen! I en onödigt bred hotellsäng med lånebadrock och macka från baren. Teet har jag bryggt själv på rummet, eftersom jag bara vill ha grönt te! Jag fotade genom den rökfärgade spegeln som täcker hela väggen bakom sängen. (Porrigt?)
Jag har lossat täcket vid fotänden, tänk vad man får ta i, det ligger vikt under halva sängen!

4 kommentarer:

  1. Men du är ju bara bäst som fixat utmaningen redan! Snyggt skrivbord! :) Och experimentfotot är nästan ännu snyggare. Det ser kalas ut där du sitter i badrock och macka och har det bra. Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Fast tråkigt att vara ensam... längtar hem! Jag håller med, experimentfotot blev bra! Jag har fler fina sådana, tyvärr alla tagna med mobilen, det är ju den jag har med mig liksom.
    Kram, sov gott!

    SvaraRadera
  3. Har hotellet baconvagn till frukostbuffén?

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.