fredag 14 november 2008

Pyssel

När hösten blir mörk och alla baciller isolerar oss är det dax att pyssla! Jag tror att julen ursprungligen uppfanns för att vi skulle ha någat att pyssla till. Jag är inte speciellt julpysslig av mig egentligen, bakar julbröd och annat ätbart, men gör inte speciellt mycket annat julrelaterat så här års, men pysselsugen blir jag!

Nu när källarprojektet, med att bygga ett kylrum snart är klart, har jag kommit på att jag ska renovera vardagsrumssittgruppen och en gammal fåtölj, som hängt med sedan urminnes tider. Om jag ror det hela i land kommer ni här att, med bilder, få följa en helomkädning och en upprustning av gamla sittmöbler.

När det gäller möblerna i vårt hem kan jag säga att det mest består av arvegods, kontainer- och loppisfynd! De möbler som vi en gång köpt nya är i dag på väg att bli antika, eller kanske snarare kontainervrak. En gång i tiden målade jag om alla möbler, dekormålning var poppis då, men nu känns det som om det är dax att göra en liten upprustning igen. Kanske kommer det bli fler möbelrenoveringsprojet så småningom, men jag börjar med sittmöblerna!

1 kommentar:

  1. Jag önskar att jag vore mer pysslig... Tror inte jag har tålamod nog? I mina drömmar är jag jättepysslig och gör dom mest fantastiska saker. På tal om att göra om möbler, så har jag en byrå som jag faktiskt, en dag, tänker måla vit och byta ut knopparna på. Jösses så snygg den kommer bli. :)

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.