onsdag 16 juli 2008

Tidsfördriv

Känner du press att läsa femton romaner och lösa sjutton korsord och minst ett soduko varje dag på din semester? Skit i det och lek "finn fem fel" på min blogg istället?


Titta noga på bilden nedan och studera varenda liten detalj. Här bakas det källarfranskor. Imorgon ska familjen få nygräddade varma små bullar fulla med dinkelmjöl till frukost, men något gick fel när bagaren satte igång och här får du en lagom tidskrävande nöt att knäcka.

Fast jag tycker ju att man ska ägna ledigheten till annat än att hänga vid datorn. (Hörrm!) Så här kommer genast lösningen:

1. Just det, det uppenbara, mjölexplosion! Så ska det väl inte se ut när man bakar?

2. Här rymms inga 5 deciliter längre! Bagarn har använt fel mått! Oj, såg man inte det på bilden, det var ju lurigt.
Kan det ha berott på bagarns ostyriga vinintag?

Näpp, ty det blev bullar!

3. Men oj! Ett stort fel var ju allt mjöl i vinet! Så kan vi inte ha det, åtgärdas.
Okej, två fel till. Dom får ni hitta på själva för jag tycker nog att baket gick i det närmaste felfritt! Med undantag av den lilla fadäsen att köra ner hela 5-decilitermåttet i bakmaskinen under gång...
/Bagaren

4 kommentarer:

  1. Det kan väl aldrig vara tyskt vin i glaset? En Riesling?

    SvaraRadera
  2. TYcker det ser alldeles utmärkt ut - och jag vet hur goda dina bakverk blir. Själv är jag rätt kass på att baka. Vi ses snart!

    SvaraRadera
  3. Men hallåååå!! Var har du tagit vägen?? Jag saknar dig! :o)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. pseudonaja Det var nog nåt tyskt ja, tyvärr inte direktimoporterat :( Vi reste med endast handbagaget, ju. Där max 1 dl i plastflaska tillåts, typ.

    josse Smickrare! Jag kände mig inte som någon mästerkock, efter det där baket alls! Snarare som en kaosmästare.

    malin Jamen nu är jag ju tillbaka!!!

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.