onsdag 9 juli 2008

Reutlingen

Jag hade tänkt lägga ut bilder idag, men något fel gör att bilderna inte laddas upp. Dagen har börjat lungt, ute regnar det och barnen har fått sova lite extra för att orka med. Gårdagens äventyr i omgivningarna gjorde alla trötta och vi stupade i säng strax efter 22. Idag står stadsvandring och grottforskning på programmet. Ikväll ska vi ta med värdinnan på ett Gaststätte, som ligger mysigt uppe på bergets brant.
När barnen var små bodde vi i Dalarna, Sveriges turistparadis, och när vi hade gäster turistade vi med dem. Det blev inte att vi själva gjorde de där små utflykterna när vi hade dem inpå knuten. Det är likadant för vår värdinna och hon har inte provat restaurangen på berget.
Imorgon far vi hemmåt. I Wiesbaden har vi en grav att titta till, barnen ska få besöka Omas gamla kvarter och jag ska bli lite nostalgisk. Oma har alltid funnits långt borta, det gör hon fortfarande, det är när man är här som förlusten blir påtaglig. Jag saknar henne!

3 kommentarer:

  1. Hej Pysseliten!
    Hoppas att ni hittade grottorna. Och att ni hittar i Wiesbaden. Ta vara på er! Kram molo

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få höra mer! Restaurangen på berget låter hur mysig som helst. *avensjuk* ;)

    SvaraRadera
  3. Är ni hemma nu? :) Jag sysselsätter mig med ngt slags flyktbeteende, som innebär att jag surfar ist för att packa. Korkat. I morgon bär det av. Kram från mej.

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.