fredag 30 maj 2008

Amsterdam 2

Idag är Pysseliten en fotoblogg. Mina barn kan här kolla hur mamma har det och alla andra får gärna kolla in Amsterdam ur mitt kameraperspektiv. Tyvärr har blogger ett "fina kanalbilderfilter" installerat ikväll och efter 7 försök ger jag nu upp!

Såhär flott kan man bo om man bor lååångt utanför centrum och all redig kommunikation. Just det, frukost ingår inte!

OM det går att urskilja pinnar med krokar som sticker ut vid nock på varje hus ... Vad är de till för? Hissar man sina möbler i dem vid flytt? Trapphusen måste vara smala om de står i propotion med husets hela bredd.

Amsterdam består av kanaler och cyklar!

Sopig bild, men jag vill bara meddela att jag besparat mina barn ett lååångt besök på konstmuséum! Kram till mina favvo-knoppar!



6 kommentarer:

  1. Kul med bilder, nu ska jag åka och hämta Tove i stallet.

    /karlsloken

    SvaraRadera
  2. Jag vill också åka till Hamster damm XD
    Det heter inte Hamsterdamm. Det heter Amsterdam <- Gry
    Ja ja meh, det syns att det har regnat och en av bilderna var gryniga men jag tyckte att det vart bra med det GRYniga och tråkigt att det har regnat. Tack för att du skonade våra liv, det dära museet ser ju skit tråkigt ut. -.- Men jag vill fortfarande åka till Holland. ^^;

    /KRAM Mosingen och lite Gry XD :D

    SvaraRadera
  3. HEEJ MAMMSIBÄÄÄST!!!!
    Jag och Mull-Moa hadde vatten krug i förrgår, och igår var Tove med också. Hoppas du mår bra där borta jag saknar dig. Köp inget som ser läskigt ut. Hoppas att du tar med dig mycket godis hem ;D. Jag fick Ilco tidningen hem igår och du har fått ett brev och något tungt i blått kuver. Jag vill också säja att jag vill bytta platta och påse till "SenSura Klick" nu använder jag "SenSura Flex" som lecker ibland mellan påsen och plattan men jag tror att "SenSura Klick" inte gör det, man sätter fast det genom att klicka fasten på ett sätt som är svårt att för klara menändå...

    MVH
    Din GRYSIGULL!!!

    SvaraRadera
  4. Va' härligt det ser ut. Jag var ju i Amsterdam på skolresa i nian. Det var en ... upplevelse! Hur länge ska du vara där? Har en fråga till dig i min blogg (bland fotona för idag) förresten!

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem!
    Jag hade gärna hängt med på muséet.
    Längtar att få höra mer om resan och konferensen.Kram Molo

    SvaraRadera
  6. Jo då, förlåååt! Glömde bort Ditt tips (hur tacksam är jag då på en skala? NOLL liksom!) men det var inte en SÅ klockad kjol jag tänkte mig. Men jag ska sy några testvarianter och se hur de blir... Det är ju värt ett försök!

    TACK snälla Du!

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.