lördag 15 mars 2008

TÄVLING!!!

Idag är det tävlingarnas stora dag, Bandy SM och Schlager Final! På Pysselitens blogg håller vi därför en minicitattävling.

Igårkväll var Joacim i farten med kameran igen. Närgågna porträttbilder. "Du ser arg ut" konstaterade han efter en av bilderna. " Nä, jag är koncentrerad" sa jag, som faktiskt var det, eftersom jag stickade. Då kommer näbbgäddan herself inflikande med; "Det är så dom säger! Sedan ligger dom där på rygg. Döda!"

Nu till själva tävlingen. Detta är inget exakt citat, men var har hon hämtat inspiration till den söta kommentaren från? Ledtråd, det är från en animerad film och i orginalinspelningen är det Cameron Diaz, som talar in repliken.

Första rätta lösningen, som lämnats i kommentarsrutan vinner förstås ett pris, som skickas med posten!

För min egen del blir det varken Bandy eller Schlager ikväll, men kanske någon partytävling om jag har tur! Lycka Till!!

5 kommentarer:

  1. Ehhh ... det där träsktrollet, vad heter han ... SHREK!!!

    SvaraRadera
  2. Ett försök till! Det är ju rätt film, men fel figur... :D

    SvaraRadera
  3. Nu har jag googlat och kommit fram till att hon heter Fiona! :) ?

    SvaraRadera
  4. Javisst! Bra att du tog det, för jag hade inte preparerat några utslagsfrågor... ;)

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.