söndag 30 mars 2008

Saker

Idag skiner solen och jag har burit ut lådor på altanen. Lådor fyllda med saker, som jag stuvat undan vid olika tillfällen av utrensning i barnens rum. Varför inte bara kasta direkt? Nej, det går inte när det är barnens privata tillhörigheter. Jag kan inte kasta en samling kastanjer hur som helst eller en sönderklippt tygbit. Det kanske är Nasses mat och kappa!

Nu har lådorna stått till sig och det är dax att sortera! Jag sparar lappar som barnen skrivit, fina teckningar och några leksaker. På en lapp har Moa och Gry listat mat och aktiviteter för sin födelsedagsfest:





På en annan lapp finns en hyllningssång från Gry till Moa på namnsdagen:
Bland alla prylar finns mina gamla saker. Jag kan inte göra mig av med varken min enbenta barbie Vårså, som jag döpte efter den danska by vi for genom på semestern eller den fina men opraktiska glasspegeln, som jag köpte för mina egna pengar på ett glasbruk någonstans. Ändå tycker jag att saker man har, ska man ha för att man använder dom, allt annat är skräp! Eller ...?

2 kommentarer:

  1. Ha, vad kul att läsa! Här är det likadant - skulle T få veta att jag slängt en liten trasig tygbit, stenar eller ett par trasiga strumpor, skulle hon bli riktigt arg. Jag försöker slänga successivt ...

    Vilken fin sång till Moa. :)

    SvaraRadera
  2. Ha det så kul ikväll på fest - och på disp. idag! Kram, kram från Josse.

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.