onsdag 16 januari 2008

Återblick

Josse hade en lista med frågor, som speglar hur förra året var. Inspirerande! Tiden bara går här och jag brukar inte ta mej tid att fundera över sådant som hänt. Ständigt denna jakt på framtid! NU tar jag mig tid. Såhär var mitt 2007:

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut? Disputerade. Sondmatade min dotter.
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008? När jag var yngre gav jag löften, som var lätta att hålla, så det gjorde jag. Jag har inte något nyårslöfte för 2008, bara en önskan att jag ska få ett toppenår och i den mån jag kan påverka det själv kommer jag att göra det!
Fick någon i din närhet barn? Japp, kusinskaran ökar på.
Dog någon i din närhet? Grys hamster, hela familjen grät.
Vilka länder besökte du? Polen, ensam.
Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007? Normal vardag, med barnen i skolan och vuxna på jobbet!
Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför? 7:e maj. Då blev jag doktor i nanoteknologi och funktionella material.
Vad var din största åstadkommelse? Förbereda disputationen på sjukhuset, med en sjuk Gry i sängen brevid. Avhandlingen var lätt att skriva, jämförelsevis!
Vad var ditt största misslyckande? Att förstå opponentens alla frågor.
Vems beteende förtjänade att firas? Våra föräldrar, som bodde hemma hos oss under lång tid när Gry låg på sjukhus, jag var i det blå...
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Jag vet att jag blir irriterad ibland, men det går över och jag glömmer bort. Förmodligen min man, det händer att jag blir arg på honom...
Var tog det mesta av dina pengar vägen? Skatt och ränta, bläää!
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad? Jobbet! En vinstlott, när man undrar vem som vill anställa någon som "vabbar" >120 dagar per år.
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007? Här går jag bet, minnet är raderat!
Bästa filmer 2007? Vi såg Harry Potter på bio, så det måste vara en film från 2007!
Vad önskar du att du hade gjort mer av? Inget, jag tror att jag gör rätt just när jag gör det. Går inte att ångra eller önska något annat här.
Vad önskar du att du hade gjort mindre av? Samma här.
Favorit TV-program? Äntligen Hemma.
Vilken var den bästa boken du läste? Min mosters migrän, av Hanne-Vibeke Holst
Vad gjorde du på din födelsedag? På kurs i Skockholmen, lunch i saluhallen med mannen. Efter lunch var jag ny-blingad och alla på kursen såg att det var något, utan att kunna sätta fingret på vad! (Örhängen)
Hur skulle du beskriva din stil 2007? Lite bättre än 2006.
Hur höll du dig ifrån att bli galen? Inga särskilda åtgärder. Jag har inte anlag helt enkelt!
Vem saknar du? Oma och sällskap när jag är ensam.
Vem var den bästa nya personen du träffade? Alfred
Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007? Vad som händer när man inte kommunicerar.
Lärde du dig något nytt under 2007? Att man inte kan plantera ens stora buxbom i krukor utan att skydda dom mot kyla, för då dör dom.
Vad vill du lära dig under 2008?
Bättre teknik på löparskidor. Laga god mat.

2 kommentarer:

  1. Å vad kul att läsa! Visst är det en bra bearbetning? Och bra för minnet. Du gjorde ju storverk 2007!

    SvaraRadera
  2. Hej Aktivisten!
    Vilken kul grej! 2007 var ett intensivt år. Bra med en tillbakablick. Idag lyser solen och himlens färg är blå. Hoppets färg,väl?
    Kram Molo

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.