fredag 21 december 2007

December

Vinter, äntligen!
December har rusat i 180 och på måndag är det redan jul.
Då sitter man här med huset alldeles upp-och-ner med 1000 saker kvar som man vill göra. Förkyld och utarbetad. Men det gör ingenting, det blir jul ändå och en hel del är faktiskt redan gjort.
Tove har bakat pepparkakor och vi har sågat av den tre (!) meter långa gran jag fick med mej i ett infall att ändå köpa en gran i år. (Jag är ju så himla allergisk...) Fåglarna har fått mat och brödet är bakat.


Den där isen locker mej! Jag vill ta på mej skrillorna och ut och flänga ett par varv, tills benen är trötta. Jag älskar verkligen att åka skridskor! Hoppas nu bara att isen ligger hela jul och nyårshelgen, så vi hinner njuta av den.

Häromkvällen var Joacim, Tove och jag till simhallen för att prova en bikini i shopen. Joacim ville vänta i bilen utanför och vi skyndade oss för att hinna fler ärenden denna sena kväll. När vi kom ut såg jag hur Joacim höll på att fickparkera vår bil precis framför simhallen, så vi bara kunde hoppa in. Det gjorde jag! Bakom mej, i ett avlägset brus, hör jag hur Tove ropar "Nej mamma, neeej!!" För sent upptäcker jag kvinnan bakom ratten. Wooops! "Förlåt."

Jaja, sådant händer säkert alla andra också!

Förresten fick jag en rejäl julklapp igår! Av rektor tilldelades jag ett stipendium för en utmärkt naturvetenskaplig avhandling. Jättekul och mycket hedrande, jag är stolt och glad!

Nu ska jag lägga mej i sängen och snora mej frisk till imorgon.
God Jul, allihop!

1 kommentar:

  1. Å, grattis till stipendiet! !Du är bäst! Kul med bil-grejen. :D Här är det också kaos i huset...fattar inte hur vi ska hinna med allt i morgon, men det är som du skriver: det blir jul ändå. Bra tanke. :)

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.