lördag 6 mars 2010

Sol, snö, fågelkvitter och vårkänslor!

Om man är bagare och ättling till en av Tysklands yngsta bagarmästare, då är man per automatik väldigt morgonpigg. Och kvällstrött! Jag har bevis för det. Igår var vi på bio och såg Alice i Underlandet, på engelska men inte 3D versionen. Det är väldigt komplicerat att köpa en biobiljett nu för tiden nämligen, det är många alternativ att förirra sig bland! Det blev den sena föreställnigen, den som börjar 20:45. Jag gick alltså på bio, vilket jag inte gör allt för ofta och satt och nickade till stup i kvarten. Somnade helt enkelt, fast filmen var bra och jag inte hade gjort något speciellt ansträngande på dagen.

I morse (tidigt) gräddade jag mitt allra första egenhändigt ihopknåpade levain-bröd, mitt första egna recept! Sedan gick jag ut i strålande sol och slet med skyffeln en timme. Vintern har ett järngrepp om landet. I onsdags fick sopgubben bara ut hälften av soppåsarna ut tunnan. Resten satt fastfrusna i botten. Snön når upp till toppen av häcken utanför dörren och istapparna hänger långa från hängrännorna.

När altanen var röjd blev det rast med latte och semla ute. Strålade sol, vattendropp från taken, fågelkvitter och värme, det är allt som behövs för att man ska få äkta vårkänslor!

1 kommentar:

  1. Fina vinterbröd och fint foto på bagaren med vårsolen i ögonen. :)

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.