torsdag 25 februari 2010

Ris åt Stockholms stadsteater!

Veckans trafikkaos (här i Stockholmstrakten är snö och kyla likställt med trafikkaos) blev värre än någon kunnat gissa! Pysseliten hade planerat bra som tagit sportlovsledigt. Det skulle bli en kulturvecka med tonåringarna (eftersom dom inte gillar att åka skidor) och jag hade bland annat planerat marionett-teater på Kulturhuset på tisdagmorgonen (redan 09:15).

Måndagens trafikkaos avskräckte mig från att chansa på tisdagens marionett-föreställning och jag fick ställa in, men de (internet-)bokade och (internet-)betalade biljetterna gick inte att omboka eftersom biljettkassan är stängd på måndagar och via internet funkar inte omokningen. Om vi valt onsdagens eller torsdagens eller fredagens eller lördagens eller till och med söndagens föreställning hade det inte varit något problem att boka om, men just tisdagens föreställning gick inte! Stockholms stadsteater var inte tillmötesgående när jag snällt frågade om jag kunde få nya biljetter på grund av trafikkaos och yttre omständigheter som gjort att vi missat föreställningen. Nej, man måste göra en helt ny bokning!

Annat är det på Uppsala stadsteater! Vi var nyligen och tittade på deras uppsättning av Peter Pan. Jag hade råkat köpa 17 biljetter när jag bara behövde 16 stycken (!) och äldsta dottern behagade bli magsjuk och kräktes i en papperskorg i foajén. Inget problem! Pesonalen var mycket hjälpsam, förutom att de hjälpte äldsta dottern, erbjöd de biljetter till en annan föreställning samt tog tillbaka den överflödiga biljetten. DIT går vi fler gånger!!

Jag skulle just boka nya biljetter till morgondagens manga-föreställning, eftersom barnen väldigt gärna vill se teatern, det är sista chansen innan sportlovet är slut, men imorgon har Stadsteatern ställt in (pga sjukdom - inget som någon kan rå för!) Jag protesterar!!

1 kommentar:

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.