lördag 23 januari 2010

GRATTIS på fördelsedagen!!

Den 23:e januari firas för 17:e året i rad med två personer i centrum. För just 17 år sedan var den 23:e januari också en lördag och Karlsloken hade nog tänkt sig att få sova lite längre än till klockan 05:00 innan frukostbrickan serverades med sång på sängkanten. Ack vad han misstog sig!
Jag vaknade med förlossningsvärkar och morgonpigg som jag är tänkte jag att jag skulle hinna bada innan frukosten skulle serveras. Bada hade jag hört skulle vara skönt, när man har värkar. En förlosning skulle ta lång tid, hade jag också hört. Därför hade jag gott om tid! Men när badvattnet var uppfyllt och jag just skulle sätta mig i det varma badet, kände jag hur vattnet plaskade upp på mig runt benen. Öhhh? Eller rann det ut?
Eftersom jag aldrig hade fött barn innan, hojtade jag till Karlsloken som låg i sängen och gonade sig eftersom jag sagt att han kunde göra det, att han skulle ringa till sjukhuset och fråga vad man skulle göra när vattnet gått.
Istället för sovmorgon och varmt bad blev det rekordsnabbt paketöppnande och bilfärd till förlossningen. Klockan 08:00 var Tove född. Ett riktigt A barn, med skära kinder och korpsvart hår!

Tove

2 kommentarer:

  1. josefina, 17 år, eller var det 40?lördag, 23 januari, 2010

    åren går definitivt fort och framåt! sjutton år liksom. jag var sjutton år igår, det minns jag tydligt. fast oj, det var visst 23 år sen! häftigt! coolt ... ;)

    grattis igen, hoppas ni får en dag fullt av firande. :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Jag firade min 17-årsdag på Mallorca med min mamma och oj vad stor jag var då!!

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.