söndag 22 mars 2009

En skatt!

Min mamma är en hamster. Hon har sparat lådor proppade med grejor från min barndom och nu har hon dumpat de sista här hemma hos mig (en manöver a la Pseudonaja, som dumpade ett porslinsdjur hos sin bror, hittar tyvärr inte det inlägget för en länk), jag hittade lådorna i förrådet idag. Den här gången var dumpningen lyckad, jag har fått en skatt! Jag är så lycklig över alla grejor, lappar, skolböcker och framför allt alla tidninsurklipp, som jag av någon outgrundlig anledning klippt ut.
Jag hittade ett utklipp med hela Tage Danilessons tal från humanistdagarna i Linköping 1985, en bok om Abba som jag vunnit och en bok med berättelser skrivna av Stureforsungdomar någon gång på 80-talet. Jag hade med ett bidrag!
I förrådet väntar tre lådor till, jag återkommer när jag grävt klart.

1 kommentar:

  1. Verkligen en skatt! det är fascinerande att kastas tillbaka till dåtiden. Kram.

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.