fredag 20 februari 2009

Jag lever!

Jag är en inbiten skidåkare och sportlovsfirare, men det här året blir allt jag får av sportlovskänslan det lemmeltåg av bilar som åker till fjällen, när jag och mina tjejkompisar åker till Fagersta imorgon! Jag hoppas att alla medtrafikanter kommer att ta det lika lungt som jag tänker göra.

Barnen har firat sportlovet hemma, med diverse aktiviteter, kompisar och lite mormor- och morfarbesök. Jag har varit absorberad av jobbet och möteshysterin som skenar där. Idag hade jag bara hälsocheck på agendan, vilket kändes som en skön avslutning på veckan!

Jag inser att jag då och då måste konfronteras med uttryck som syreupptagningsförmåga och blodtryck för att inse att jag själv kan styra över en ganska stor del av mitt välmående. Idag vill jag även passa på att sprida ett HLR-knep, Hjärt Lung Räddning, ni vet! Ladda in Bee Gees Stayin' Alive i MP3'an eller var man nu har sin musik och den dag du ska kicka igång ett hjärta är rytmen den rätta! 103 slag/minut.




Trevlig Helg och Kör försiktigt!

1 kommentar:

  1. Ha det kanonkul i fagersta! Läskigt och intressant med hälsokoll. Jag tror att man har vunnit enormt mycket genom att motionera någorlunda regelbundet och inte röka. T ex. Hääärlig låt, kram!

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.