onsdag 24 september 2008

Takomläggning

Vi måste lägga om vårat tak, innan det börjar regna in.
Idag var en perfekt dag att börja jaga offerter från takläggare. Telefonkatalog fram och alla företag med ordet Tak i namnet ringdes. "Nej, tyvärr vi håller inte på med tegel!", var det svar jag fick mest. Jag blev mer och mer orolig över om jag ens skulle kunna få ihop till mer än en offert, vilket jag tycker är i magraste laget. Till sist förklarade en vänlig själ för mig att snickerifirmor och plåtslagare oftare jobbar med tegel än företag med ordet tak i sig. Ehhh, vad gör då alla takfirmor?
Jo, dom lägger stora platta industritak av plåt eller duk, typ, och det vill vi ju inte ha!
Nu har jag fixat offerter från tre firmor, en av dem raggades under promenad på byn, vid ett hus där det stod byggställningar utmed taket och skåpbilar vid vägkanten. Bättre än telefonkatalogen!

2 kommentarer:

  1. Perfekt att kunna ragga takläggare hos grannarna när man är ute på promenad! Hoppas att ni hittar ngn billig och bra. Eller dyr och bra. Bra i alla fall. ;) Ha en skön helg!! Kram, Josse.

    SvaraRadera
  2. Tack, det där var en bra upplysning (ang träfirmor), eftersom vi snart ska begära in några offerter.

    SvaraRadera

Här är ditt utrymme att skriva, tycka och kommentera! Gör det.